Demény, a kötsög - Macera

2014.02.03 10:22

 

Kapcsolódó link..

https://embers-eg.webnode.hu/news/leragott-poraz/

https://embers-eg.webnode.hu/news/latod-nem-latod-na-latod-/

https://embers-eg.webnode.hu/news/egy-allatmento-levele-egy-kedves-ismeretlen-ismeroshoz/

 

Tök hideg van, szinte lefagyott a p*csöm a reggeli sétán, annyira. Mondtam Gazdinak, ne erőltessük ezt a futkározás dolgot, megettem minden szárazkenyeret, amit találtam, mehetünk haza a jó meleg kanapéra. Az való egy vizslának, nem ez a cidri.

 

DSC_6469

 

Erre morgolódni kezdett, hogy mennyire el vagyok kényelmesedve, meg olyan mázlista vagyok, hogy én még a kennelsoron is tavasszal ültem, nem a mínuszokban, és adjak hálát a jószerencsémnek, mert vannak, akik ilyenkor is azt várják, hogy a sorsuk jobbra forduljon. Jajjmár, mit kell folyton hüppögni, meg aggodalmaskodni? Itt vagyok neki én, akit lehet abajgatni, ami alap, nem kell nekünk mások gondját hazavinni. Mert az mások gondja, hö? Erre kaptam egy tockos a fejemre.

 

Demeny2

 

Most Gazdi duzzog, hogy lelketlenné nevelt ebben a jólétben, nekem meg magamba kell mélyedni, azt mondta, csak akkor kapok ma töpit. Na, az biztos, hogy ide haza nem hozunk még egy ebet, mert az egy négyzetméterre jutó kutyaszőr meghaladja az áentéesz előírását, de ti, deményisták, igazán összekaphatnátok magatokat! Vigyetek haza valakit, ideiglenesen!

 

DSC_5681

 

A menhely nagyszerű dolog, mert nem az utcán kell kóborolnod, ahol nincs kaja, és elüthetnek az autók, hanem van saját kis kenneled, (vagy haverokkal osztozkodsz, ez a menhelyen múlik), kapsz minden nap kaját, és sétálni, mulatni is visznek. Szóval, ti kétlábúak tényleg kitettetek magatokért ezzel a menhely dologgal, biztos ezzel próbáljátok ellensúlyozni a gyepmesteri telepeket, ahol viszont kinyiffantotok mindenkit, aki nem elég cuki vagy fiatal. És hátra is dőltök nyugodtan, hogy majd az állatvédők megoldják ezt a problémát, mert nem a ti gondotok, és amúgy is, a menhelyen már minden rendben van. Hát, nincs. Este, mikor az önkéntesek hazamennek, egyedül maradsz. Nem látsz mást, csak rácsokat, nem hallasz mást, csak a nagy éjszakai csendet vagy haverjaid nyüsszögését, ugatását a szomszéd kennelből. Az éjszakák rémesek.

 

224130_1855388229967_2847230_n

 

Ilyenkor télen, mikor más kutyák boldogan ugrálnak a hóban, vagy tévéznek gazdájukkal a meleg lakásban, ilyenkor a legrosszabb. Hiába kapsz kutyakabátot, meleg vacsorát, a fagy úgy járja át a kutyaházat, csontig hatol…márpedig egy menhelyes kutya nem arról híres, hogy a töpiháj védi a hidegtől. Fázni és félni a legrosszabb a menhelyen. Fázni a téli éjszakákban, és félni, hogy sosem választ téged senki, mert mindig lesz melletted egy másik kutya, aki szebb, fiatalabb, okosabb. Mondjuk, én tökre nem féltem, mert Gazdi már az első pillanatban elbukta a versenyt, csak némi idő kellett neki, mire csökött agya felfogta, hogy haza kell vinnie.

 

6361_406320282789647_1795610639_n

 

Vigyetek haza valakit, ideiglenesen! Jó, tudom, ismerlek már benneteket kétlábúak, azonnal bekapcsol a magyarázkodó-gén: nincseléghely, akutyámnemszeretniatöbbikutyát, befogpisilni, szétrágjaalakást, megesziamcskámat, nincsrápénzem, stbstb. Olyan egyszerűek vagytok. Sosem gondoltok másra, csak magatokra, mik vagytok ti, macskák, hö?

Íme, én, Demény, ti hős vezíretek, most őszintén beszélek veletek az ideiglenességről:

 

537410_406319702789705_1050693711_n

 

1. Igen, a kutya, aki menhelyről jön, büdös. Meg lehet fürdetni, némi kosszal jár a fürdőszobában, de aki nem akar koszos lenni, az ne szülessen meg. Az élet egy merő mocsok.

2. Némely kutya nem szobatiszta. Miért is lenne az? A legtöbb menhelyi eb nem egy puccos belvárosi lakásból érkezik, hanem kertből, láncról, ismertem olyan csajt, aki konkértan a disznóólból került elő. De ne felejtsd el, mikor hazaviszed a kis rózsaszín babakutyát, az sem szobatiszta, neki bezzeg elnézed, mert cuki, mi? Hát, mi is cukik vagyunk, és gyorsabban tanulunk a kistaknyosoknál. Alap.

 

Demleny3

 

3. A menhelyen dolgozó önkéntesek ismerik a kutyákat, tudják, melyik az, amelyik nem öli meg a macskádat, nem veri össze az ölebedet, és hidd el, nem úgy adnak oda egy védencet ideiglenesen, hogy hazudjanak…meg fogják mondani az igazat! Persze, megeshet, hogy lesz otthon balhé. Max is rám borította a szekrényt első este…elrendeztük.

 

601673_406320879456254_1075814954_n

 

4. Felnőtt kutya nem rombol. Jóóó, a kukázás tökre nem rombolás, az egyszerűen hobbi! Ha meg mégis rombol, mert szeparációs problémája van, hát nem érthető? Miután rácsok mögött éltél, nyilván rettegsz, hogy újra visszakerülsz…és nem szeretsz egyedül lenni. Ez nem a világvége, és okos lépésekkel, meg szakszerű segítséggel -amiben az egyesület, alapítvány mindig partner- biztosan gyorsan orvosolható. Egyébként meg, ti kétlábúak talán tökéletesek vagytok, hö?

5. Az ideiglenességhez nem kell pénz, csak idő és szeretet. Mikor hazaviszel egy kutyát, az egyesület mindent vállal, tápot, pórázt, nyakörvet, orvosi ellátást, mindent. Neked csak annyi a dolgod, hogy vigyázz rá, szeresd, tanítgasd, hogy könnyebben találjon gazdára. Szóval, ez rossz kifogás. Vagy rossz helyről akarsz kutyát hazavinni…

 

DSC_6702

 

Nem hazudok, ideiglenesnek lenni nehéz…nehéz, mert magadhoz veszel egy kutyát, aki tele van lelki sebekkel, szeretni kezded, melletted kinyílik, megerősödik, még az arca is kisimul, és mire összecsiszolódtok, mire rendes kutyává válik, akivel jó együtt élni, jelentkezik érte egy család, és elviszi.

 

581674_469650999789908_967140707_n

 

Én tökre megértem, hogy nem akarod magadnak ezt a macerát, hogy az otthonod tisztasága, a saját kis életed kényelme ennél többet ér. Én tökre megértem.

De ők ott a rácsok mögött ebben a p*csfagyasztó hidegben, ők nem értik…

 

https://demenyakotsog.cafeblog.hu/2014/01/25/macera/

Téma: Demény, a kötsög - Macera

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása