Játékleírások-játékötletek - Minden hétre egy JÁTÉK!

2014.10.06 11:22

 

Kiemelt..

Olvass a gyerekrajzából

A jobb agyféltekés rajzolás gyakorlatban

Gyerekszáj 1
Gyerekszáj 2
Gyerekszáj 3

Bölcs történetek

 

 

Előzmény..

Játék felnőtteknek – Maffiázás

Gamestar - The Stanley Parable - példabeszéd a videojátékokról + Demo

Játékosság

 

 

Kapcsolódó link..

Cicarajzelemzés

Müller Péter - Sakk

Ember's-Ég - Amába

Ezt dobta a gép.. - Árnyjáték

 



Játékok gyerekeknek, felnőtteknek, kicsiknek és nagyoknak! Kreatív játékötletek, játékleírások és játékszabályok minden alkalomra, gyerekzsúrra, szülinapra, farsangra, esős hétvégékre, azért hogy kicsit együtt legyünk, önfeledten együtt játsszunk! Ügyességi játékok, fejlesztő játékok, logikai játékok, társasjátékok, csoportjátékok, szójátékok, szellemi játékok, amiket minden korosztály egyaránt élvez. Olvasd kedvedre és ne feledd játszani jó!!!

 

 

Kapd el a Nagyit!

 

Most egy klasszikus ügyességi csoportjátékot mutatok be, a mindig sláger "kővé dermedős" játékok közül egy kedvencemet!
Játékosok száma: minimum 3, de minél többen játsszák annál jobb
Előkészület: A játékosok kiválasztanak maguk közül egyet, ő lesz a Nagyi! A játékosok célja, hogy a Nagyi mögé érjenek és meghúzzák a fülét!
A játék kezdetén a Nagyi egy fal felé fordul és becsukja a szemét. A többi játékos felsorakozik úgy, hogy a Nagyitól egyenlő távolságban legyenek.
Amikor készen vannak, a Nagyi elindítja a játékot Rajt! felkiáltással, ekkor a játékosok elkezdenek a Nagyi felé közeledni. A Nagyi, amikor kedve tartja, hirtelen megfordul, majd kinyitja a szemét, a játékosoknak ekkor kővé kell dermedniük és mozdulatlanul kell állniuk, míg a Nagyi újra vissza nem fordul a fal felé, ekkor folytathatják a Nagyi megközelítését. Amelyik játékost a Nagyi látja mozogni, míg nyitva van a szeme, annak a játékosnak vissza kell menni az elindulási ponthoz és újra kell kezdenie a lopakodást.
Az nyer, akinek először sikerül megérintenie a Nagyi fülét, jutalmul ő lehet a következő Nagyi!
Jó játékot!

 

 

Tessék vigyázni: a postás nem lát!

 
 
Most egy izgalmas csoportjátékot írok le, ahol a szegény postás semmit sem lát, mégis rengeteg a munkája!
Játékosok száma: 4 vagy több fő, és egy játékvezető, de minél többen játsszák annál jobb!
Kellékek: eggyel kevesebb szék, mint ahány játékos játszik
Előkészület: a székeket egy körbe kell elhelyezni és ki kell választani a játékvezetőt, majd minden játékos választ egy várost, amit majd ő képvisel (ezt a játékvezető feljegyzi)
A játék kezdetén a játékosok kiválasztják maguk közül az első postást, aki a kör közepére áll és a szemét bekötik. A többi játékos körben leül a székekre, majd a postást jól körbeforgatják és kezdődhet a játék!
A játékvezető feladata, hogy bejelentse, hogy mely városból, mely városba és milyen formába küldtek levelet. Pl: "Levelet küldtek Sopronból Győrbe és a levél békaugrásban ment!"
Ekkor Sopron és Győr képviselői felpattannak székükről és békaugrásban megpróbálnak helyet cserélni, de eközben a semmit sem látó, de annál jobban halló postás megpróbál leülni az ideiglenesen üresen maradt két szék egyikére. (amiről persze fogalma sincs, hogy hol lehet J)
Ha a szemfüles postásnak sikerült leülni egy székre, akkor a szék nélkül maradt játékos lesz az új postás!
A leveleket számos formában lehet küldeni és egyszerre többet is!

Jó játékot!

 

Simon mondja…

 
 
Most egy tréfás, becsapós csoportjátékot mutatok be, ami fejleszti a koncentrálóképességet, már a kicsiknél is, de ahol nem mindig szabad hinni a fülednek!
Játékosok száma: minimum 3 fő és egy játékvezető, de minél többen játsszák, annál jobb!
A játék elején minden játékos a játékvezetővel szemben helyezkedik el. A játékvezető különböző parancsokat mond a játékosoknak: pl. ugráljanak fél lábon, fussanak a szoba sarkába, fogják be a fülüket… stb.
De természetesen nem mindig szabad engedelmeskedni a játékvezető parancsának.
A parancsot csak akkor kell végrehajtani, ha a játékvezető így kezdi: „Simon mondja, hogy….” Amennyiben nem így kezdi, akkor a parancsot nem szabad végrehajtani. Aki hibázik, az a játékból kiesik! Az nyer, aki utoljára marad és ő lehet a következő Simon.
A játékban sok múlik a vezető leleményességén, ugyanis tőle függ, hogy mennyire tudja becsapni a játékosokat: pl. nagyon gyorsan adja ki a parancsot, vagy ő maga is csinálja, amit mond és a többiek véletlenül akkor is követik, ha nem kéne, vagy úgy fogalmazza meg a parancsot, hogy „Simon mondja, hogy NE emeld fel a bal kezed”!
Jó játékot!

 

 

Kész átverés avagy Semmi sem akadály!

 

 

 
Ez egy nagyon vicces becsapós játék, főleg annak, aki nem játssza, csak nézi!
 
Játékosok száma: 3 vagy több fő, minél többen vannak, akik nem ismerik ezt becsapós játékot annál jobb!
 
Előkészület: Az előkészületeket úgy kell elvégezni, hogy minden játékos a szobában legyen. A játékosok kijelölik az akadálypályát, majd felállítanak annak teljes hosszában különféle akadályokat: poharak (akár vízzel töltve), könyvek, nagy párnák (amiben el lehet esni), rúd (kötél) keresztben … stb.
Amikor készen vannak az előkészületek, önként jelentkezhetnek a játékosok, akik bekötött szemmel végig mernek menni az akadálypályán. (Itt természetesen az fog csak jelentkezni, aki a játékot korábban még nem játszotta, aki már játszotta, az már előre nevet magában.)
Akik jelentkeztek a játékra, azok kimennek a szobából, ahol valaki beköti a szemüket, eközben a szobában maradottak nagyon csendben lebontják az akadálypályát, elveszik az útból az összes akadályt!
Ha készen vannak az akadályok eltávolításával, akkor egyenként lassan és óvatoskodva bevezetik a játékosokat, majd elindítják őket, a már nem létező akadálypályán.
A mit sem sejtő játékos az emlékezetére hagyatkozva megpróbál átjutni az akadályokon, közben a többiek a mulatság kedvéért bekiabálásokkal segíthetik : pl: Vigyázz a pohár, pont a lábat előtt! Nagyot lépj, különben elesel! Most ugord át a párnát! Feküdj le, bújj át a kötél alatt! … stb.
Amikor a játékos végigért a pályán, levehetik róla a kendőt!
 
Jó játékot!


 

Szellemjárás

 

 

Ehhez a szójátékhoz elég gazdag szókincs szükséges, ugyanis a játék folyamán a játékosok egymás után tesznek egy betűt egy ki nem mondott szóhoz és közben próbálják elkerülni, hogy a betűjükkel szót alkossanak. Na, de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején.
Játékosok száma: 2 vagy több fő
A játék kezdetén az első játékos gondol egy szót (pl. krumpli), de csak az első betűjét mondja ki. A következő játékos is kigondol egy K-val kezdődő szót (pl.:kaktusz) és ő már annak mondja ki a második betűjét. Addig kell ezt folytatni, amíg valaki már nem tud úgy betűt hozzátenni, hogy ne alkosson szót. Ha valaki egy értelmes szót alkot, akár akaratán kívül is (mert közben más szóra gondolt), akkor elveszít egy életet.
Ha a soron következő játékos nem talál alkalmas szót, akkor blöffölhet is, de ha ezt a többiek észreveszik, akkor próbára tehetik. A próbatétel során a játékosnak meg kell mondani a szót, amire gondolt, ha nem tudja megmondani, mert nincs ilyen, akkor is veszít egy életet. De ha mégis meg tudja mondani az alkalmas szót, akkor az őt kihívő játékos veszít egy életet.
 
Egy játékosnak 3 élete van a játék során, a játékot az nyeri, aki a legtovább él.
Jó játékot!



http://jatekleirasokjatekotletek.blogspot.hu/

 

Téma: Játékleírások-játékötletek - Minden hétre egy JÁTÉK!

Dátum: 2014.11.21

Feladó: gzunr67jn i

Tárgy: ijrzm7 ol689

njuzr nmnjuim,

Új hozzászólás hozzáadása