Ördögüző.blogspot - A Menóra leigázza a Kettőskeresztet - "Magyarország arculata" a milánói Expón

2014.10.03 18:35

 

Kiemelt..

Vasslajosblogja - Tarot analógiák – Az Ördög dallama

Üzenet a régmúltból - Piramisok - avagy Ménrót visszatér

Costa del sol - Amit ma sem értünk, Baalbek kövei

Miért vezet minden tudás THOT-hoz és miért is van "hermetikusan" elzárva - Thoth Smaragdtáblái

Szántai Lajos - Egyiptom a régiség mítosza 1 - 2


 

Előzmény..

Ördögüző.blogspot - Nikos A. Salingaros: Az antiépítészet és a vallás

Ördögüző.blogspot - Út a Piramisok Városába

Ördögüző.blogspot - Betonovecz

Ördögüző.blogspot - Süllyed a Makovecz-hajó, menekülést fontolgatnak a Tanítványok???

Legendavadász - Az 1 dolláros szimbólumai - ELEMZÉS

Piros Pirula Project - A terrorizmus "kifehérítése" 

Május elseje - A munka és az Illuminati születésnapjának ünnepe

 

 

Kapcsolódó link..
Ördögüző.blogspot - Hórusz Kora - Makovecz, az építészet Lady Gagája 

Negyedóra - Aleister Crowley

Az olimpiai megnyitó

Hatodik Napon - SZOCSI MEGNYITÓ

A Denver Airport hátborzongató titkai

2012 blogol.hu - Okkult szimbólumok hétköznapjainkban III.

Piros Pirula blog - Beszédes Banklogók 

Apokalipszis

 

 

 







Eredményt hirdetett Szőcs Géza, a 2015-ös Milánói Világkiállítás magyar részvételéért felelős kormánybiztos, a miniszterelnök főtanácsadója a kiállítás magyar pavilonjának látványötletére kiírt pályázaton.


 




A díjnyertes "Malom"-ötletre kár lenne sok szót pazarolni, a világkiállítási magyar részvétel hivatalos honlapján közzétett összes terv jellemző az építészet jelenlegi helyzetére, ahol a tervezőket kimondottan taszítja, hogy valami praktikusat és eséllyel magvalósíthatót, magyarul szépet és jót tervezzenek. Az ő "kreativitás"-eszményük ezt teljesen kizárja. Az mégis megdöbbentő, hogy a döntéshozókat a díjazástól nem riasztotta vissza, hogy az "ötlet" emlékeztet a perpetum mobile abszurditását illusztráló gúnyrajzokra...



A bejegyzés folytatása


Az Index cikke írójának is feltűnt az egész pályázatkiírás és a pályamunkák zöme képi világának és kísérőszövegének szellemi forrása:

Ha valakit a szöveg egy Makovecz-kiáltványra emlékeztetne, akkor nem nyúlt mellé. Mint minden állami kulturális zsűribe, ebbe is meg kellett hívni a Fekete György féle Művészeti Akadémia egy tagját. A magyar pavilon a zsűri kiírása szerint egyébként „ a világot betonmonstrumokba fullasztó építészeti dogmákra és szabványokra kíván reagálni.”

 

Ami a makoveczi beton-ellenes retorikát és műanyagellenes párját  illeti, a korábbi bejegyzésekben nem egy példát láttunk a néhai Mester és tanítványai épületeinek néhol teljesen indokolatlan megterhelésére beton és műanyag elemekkel, például a kultikus beton"fák" erdejével. A még Orbán Viktor által is Makovecz-műként emlegetett felcsúti stadion pedig a "betonmonstrum" alapesete, egy olyan (hagyományos, magyar...) falu fölé magasodva, melyeknek teljes lakossága sem tölti meg a nézőteret.
 

Erős félreértése a helyzetnek, amikor a miniszterelnök a Puskás Akadémiának adott (tervezőként a valódi helyett többször is Makovecz Imrét megnevező) interjúiban a "kézműves építészet" kifejezést használja az épülő stadionra. (Magyar Narancs Online: Ékszerdoboz - a felcsúti Aranycsapat Futballstadion)
 

Betonmonstrum a felcsúti kertek alatt. Épül Szauron kastélya.
 
Az organikus beton erdeje a felcsúti labdarúgóakadémia kollégiumában. Funkció nélkül...
 
 
Magyar Pavilonba Magyar Menórát!
 


A pályázat körüli "Makovecz-feeling" nem merül ki a zsűriben alkotmány által előírtan helyet foglaló MMA-taggal és a kiírás szövegével, a második helyezett pályamű egyik szerzője Ertsey Attila,  Makovecz Imre tanítványa. Ertsey a Kós Károly Alapítvány elnökeként,  a Magyar Építész Kamara alelnökeként írt a kamara nevében nekrológot mesteréről. Ebben volt szives e blog misszióját is népszerűsíteni:


Majd jönnek a magyarázók, az értelmezők. Reneszánsz ember volt? Mester-típus? Népies volt, vagy New Age-es? Pogány gnosztikus? Szabadkőműves, sátánista? Magyarkodó, vagy kozmopolita? Náci vagy zsidóbérenc? Hadd mondják.
 



Ertsey Attila és Sárkány Sándor második helyezett pályaműve a magyarázatként említett három "álló és fekvő dob", nyilván táltosdob  mellett határozottan Noé bárkájára is emlékeztet és ennek a jelképnek a feltételezhető leszűkített, judaista értelmezését sejtetik a terven elhelyezett monumentális menórák is:

 
 

 
 

 


Az Ördögűzőn már sokszor foglalkoztam a Makovecz-iskola alapítójának és tanítványainak erős judaizáló tendenciájával, hogy kedvenc, épületeiken gyakran alkalmazott szimbólumuk az életfával azonosított menóra, a kabbalai, felfelé és lefelé szimmetrikusan ábrázolt szefirotikus fa, vagy például a Dávid-csillag.

(pl. A HármaSHALOM "organikus" ötödik hadoszlopa;  Menóra, szefirák, sitra ahra - a kabbalista Makovecz;  Makovecz kedvenc dupla menórafája a Lauder Javne logója is! )

A fenti tervek Ertsey Attila mestere e szavainak állítanak emléket:

 

AZ ÉLETFA. Nemeskürty István beszélgetése Makovecz Imrével (Országépítő, 92-2. szám)
"Ez az életfa, amely a sámándobokon szerepel, úgy is szerepel, hogy hét ága van, mint a zsidók Menórájának, de lefelé is ugyanúgy hétágú." (Makovecz Imre)

 

A magyarországi álorganikus építészet egy korábbi, mára kultikus világkiállítási pavilonjáról, a sevillairól mondta el Makovecz Imre, hogy építése során a magyar nemzeti ünnepet is menórával ünnepelték  (Országépítő, 92-2. szám) :
 

Augusztus 20-án a legmagasabb pontra fölszereltek egy hétágú gyertyatartó- vagy életfa-formát – mindegy, az ugyanaz -, arra mindenki ráakasztotta a maga nemzeti színű szalagját a saját nevével, és azt a legmagasabb pontra fölrakták."



A magyar állam Ezredévét is menórával ünnepelték e tervező körök:

Ócsa, Milleniumi emlékmű

 

Hétágú menóra a Kós Károly Egyesülés Vándoriskolája programjának keretében tervezett csíksomlyói "Barátok Feredője és zarándokkert" elemeként:


 


 




Már csak egy, félremagyarázhatatlanul, nyíltan judaizáló építészeti JEL ugyaninnen, a csíksomlyói zarándokkertből, a teljes létesítményegyüttes erős gnosztikus szimbolikáját képviselő "Fény Pavilonból":


 



Az "Organikus Iskola" e képviselői egyfajta tipikus "szellemi marranizmust" valósítanak meg a "magyar, népi" retorikába csomagolt, alig burkolt, vagy nyílt judaista jelképek terjesztésével és a hazafias közönség ezekhez szoktatásával. Ez a Sabbatáj Cví - Jacob Frank féle "féreg az almában" program megvalósítása a magyar építészet területén. A Sárkány-Ertsey terv második helyezése nem jelenti azt, hogy a megépítendő magyar pavilonra nem kerülhetnek óriási menórák, mert Szőcs Géza a sajtótájékoztatón jelezte, hogy az építtető nem köteles az első helyezett koncepciót megvalósítani...

De lehet-e egyáltalán szögletes a menóra?
 
 

A pályázatok témájáról és az eredményhirdetésről a kurucinfó is beszámolt "Nem a menórás pályatervet építik fel Milánóban Szőcs Gézáék - vagy legalábbis most úgy gondolják" című cikkében.A cikk alatti fórumon a közönség véleménye megoszlott, vannak, akik felismerik a menórát a pályamunkán, vannak, akikre hat a judaista szimbólumokat "ősi magyar népi örökség" néven eladó agymosó propaganda. Az egyik, nem túl jó vizuális problémamegoldó képességű kommentelő másokhoz hasonlóan felvetette, hogy hogy lehet ezt az "ősi magyar életfát" menórával összetéveszteni, amikor a menórát  - szerinte - mindig ívelt ágakkal ábrázolják.

A valóságban a menóraábrázolások történelmileg és ma is nagyon változatosak, már az ágak számát illetően is, pl. a Hanukka-menórák gyakran kilencágúak, és persze egész gyakran leveles-ágas életfaként ábrázolják őket a mai zsidó használatban is, Izraelben is.

Szemléltetésül csak két példa a hétágú menóra olyan szögletes alakalmazására félreérthetetlenül zsidó összefüggésben, ahol formája megegyezik a Sárkány-Ertsey-pályaművön láthatóval:


 


 



Országimázs: az Ítéletnap kétkígyós Omegája
 


Hogy milyen szimbolikájú pályázatok esélyesek a díjazásra, azt előre jelezhette a magyar expo-részvétel hivatalos logójának korábbi kiválasztása is:

Elkészült az EXPO 2015 Magyarország arculata



 


 



E blogon már (az organikusoknak oly kedves) sötétben is felismerjük, hogy mit ábrázol a logó!

A hivatalos kormánybiztosi magyarázatban "lantnak" mondott paprikásch-magyaros jelmezt öltött izék Makovecz kedvenc két S-e, kígyója, jin-jangja, melyre alapozta például paksi temploma formáját:

"El kell ismernem, hogy a jel, mely e keresztény templom szerkezetét, formáját adja kívül és belül, még az édeni embertől való, akinek a sötét és világos nem a rosszat és jót jelentette, hanem Ormuzdot és Ahrimant, aki odaadta magát a sötétségnek és a világosságnak egyaránt, hogy harcukból újjászülessen, hogy megszülje a szellem-embert, az Athmát, az utolsó Ádámot, önmaga királyi arcát, Krisztusát.
A sötétségnek ebben a korszakában vajon nem kell-e a kereszténységnek befogadnia a Gonoszt - ahogy ő mondja - hogy a megváltás beteljesedjék?"

(Szerintem nem kell, és egyes keresztény papok szerint sem kell, szidta is őket ezért eleget a Mester... )
Még tovább is fejtegette, hogy mire alapozta épületét:

Makovecz Imre: Paks, Római katolikus templom

Az épület egy ősi jel térbeli megfogalmazása. Ez a jel (S) a magyar népművészet alapjele, de megtalálható eurázsia számtalan területén, a kelta, szkíta hatás alatt álló vidékeken is. Az alaprajz két szimmetrikus helyzetű S-szimbólumból áll. A két jel noha egybevágó, ellentétes helyzeténél fogva a világosság-sötétség, férfi-nő, nap-hold, valójában a jang-jin dinamikus egyensúlyban álló ellentétét jelenti. Ezért hordoz a torony holdat és napot, ezért áll az egyik oldalon a sötétség, a másik oldalon a világosság angyala. Ebből az ellentétből kell megszületnie a kereszténység Androgyn gondolatának, Jézus Krisztusnak, kinek szobra középen, az oltár felett áll.


(Hogy nem a kereszténység Jézus Krisztusa az "androgyn gondolat", hanem a gnosztikus-vakoló közeg eszménye, lásd genderideológia, arra később térjünk vissza, a paksi templom alaposabb szemügyrevételével együtt!)

Erről a templomépületről van szó, melyet maga a tervező ábrázolt ilyen komornak, vészjóslónak:

Itt nincs egyensúlyban a Fény és a Sötétség, az utóbbi dominál...




A "két szimmetrikus helyzetű S-szimbólum" egyik forrása persze Makovecz számára is a kadduceus, az is abban a formájában, ahogy a vakolók Bafomet falloszaként tisztelik:




A magyar expo-logóhoz persze minimálisan meg kellett csavarintani a kígyók farkát, de ettől még jól felismerhetők, a paksi templom szerkezeténél is manipulálta az Építőmester a formát. Hogy a kígyók "lantot", vagyis OMEGÁT formáznak, annak jelentése már a "Hórusz kora - Makovecz, az építészet Lady Gagája" c. bejegyzés óta könnyen megfejthető:



Aleister Crowley, "a világ leggonoszabb embere" az általa létrehozott Thelema-vallásra alapozott speciális Tarot kártyacsomagja, a "Thoth Tarot" Nagy Arkánum Végítélet (Judgement) kártyája, "Az Eón".  A korábbi bejegyzésben láttuk, hogy Crowley Makovecz egyik fontos inspirálója. Természetesen e kártyán is ott tekereg a két kígyó. Az Omega a Végítélet napját is jelenti. A Kitalált Újkor blog "Az atomrakéta, a gnosztikus világpusztítás tudatosan kifejlesztett eszköze" c. bejegyzésben idéztem, hogy a gnosztikusok hite szerint a Megváltáshoz nélkülözhetetlen, hogy az Omegával jelzett Utolsó Napon megsemmisüljön az általuk a Gonosz által teremtettnek rágalmazott anyagi világ, benne az emberiség:


"... Az egyéni Teózis által felszabadulhattak a fényrészecskék és az Omega Napon az összes fény kiszabadulhatott az anyagból." (Gnosztikus Kézikönyv)
 


Az e bejegyzésben is többször említett csíksomlyói Barátok Feredője névadó építménye is ezt, a gnosztikusok által várva várt és szentségtörően saját kezűleg elősegített ítéletnapot jelképező Omegát jeleníti meg:



(A csíksomlyói Fény-pavilont már láttuk feljebb.)

A világkiállítási magyar részvétel logója tehát a Makovecz-iskola kedvenc gnosztikus omega jele, a megtévesztés keretében "lantnak" álcázva.

Egyébként a világkiállítás spirituális háttere ügyében most nem szorulunk találgatásra, az Expón szó szerint "hivatalos a kabala":  "Bemutatták az Expo hivatalos kabaláját"   :-)


Az egész pályázat és logó-ügy is újabb bizonyítéka annak, hogy Makovecz Imre hivatalos állami "kanonizálása" egyáltalán nem marad meg a néhai építész emlékének és műveinek megőrzésénél, a legfőbb politikai hatalom által felkarolt okkultista szimbolizmus az állam hatalmával és (az adófizetők) pénzével kerül agresszív terjesztésre. Az állami építészeti reprezentáció területén csak olyanok kerülhetnek döntéshozó pozícióba, akik ezt a makoveczi irányzatot hozzák helyzetbe. "Magyarország építészeti arculata" bel- és külföldön csakis a gnosztikus-kabbalista, judaizáló makoveczizmus lehet...

 
-------------------------------
 
Frissítés: A Menóra leigázza a Kettős Keresztet
 
 
A bejegyzésben eddig elhanyagoltam egy elég jelentős elemét a menórás pályamű szimbolikájának, amire pedig egyből felhívta a figyelmet a kurucinfó két cikke is és a jó szemű hozzászólók is szóvá tették a fórumokon. Ez pedig azt, hogy a Sárkány-Ertsey pályaművön a szögletes menóra alatt (melynek zsidó használatát fentebb illusztráltam) fordított kettős kereszt is található.

A lefelé fordított kereszttel Ertsey egyrészt követi néhai Mestere, Makovecz bejáratott, pokoli hagyományát, mely a kormány által a katolikus egyházra erővel rátukmálni próbált posztumusz "főmű", "a magyar Sagrada Familia", a "Szentek és Kárhozottak Temploma" tervein jelent meg, egy komplett, lefelé is megépülő Szentéllyel együtt (a Mélység Urának):



A tanítvány terve a fenti, jól ismert sátánista szimbólumot még felruházza egy külön magyarellenes jelentésréteggel is. Egy szimbólumot lefelé fordítva ábrázolni általában is egy átoknak, fekete mágiának minősül, a jelképezett dolog bukását, pusztulását célozza, ez a szokás például Izraelben is él.

A The Jerusalem Post angol nyelvű izraeli napilap "Arafatra borították az asztalt" (Turning the tables on Arafat) c. 2010-es cikke felidézi a lap egy 28 évvel korábbi címlapfotóját. A fotón az 1982-es libanoni hadjárat során egy akkor 21 éves izraeli katona a palesztin vezető elfoglalt dél-libanoni főhadiszállása előtt Jasszer Arafat zsákmányolt képmását fejjel lefelé tartja egy lefelé mutatott (Arafat által kedvelt) Victoria-jellel. A katona a cikkben elmagyarázza, hogy gesztusa jelentése kb. "Legyőztünk, Arafat!" volt.



A szimbolikus rontó mágia aktusát alkalmazó izraeli katona neve Magyarországon sem hangzik ismeretlenül, sőt államunk polgára  is: ő Joáv Blum...

A menórás pályázaton van még egy grafikai elem, a lefelé forduló félkörív, a szögletes ágú menóra talpa tájékán (hiszen a függőleges vonal onnantól lefelé már a fordított kettőskereszt része),  ez vajon mi lehet?



Ennek magyarázatát megtaláljuk például a jeruzsálemi Beit El Zsinagóga bejárati ajtaja feletti menóraábrázoláson:


A neves zsinagóga bejárata:


A Beit El zsinagóga a wikipédia cikke szerint "Yeshivat haMekubalim [A Kabbalisták Jesivája] volt (és máig maradt) Jeruzsálemben több, mint 250 éve. "

A "Menóra, szefirák, Sitra Ahra - a kabbalista Makovecz" című bejegyzésben részleteztem, hogy Makovecz Imre és tanítványai szimbolizmusa tipikusan kabbalai alapokon áll...


 
A menóra alatt fejjel lefelé fordított kettőskereszt épp a magyar világkiállítási pavilon tervén egyértelmű üzenet:
kerüljön a kettőskereszt országa, Magyarország a menóra uralma alá!




A téma folytatásai:

Magyar pavilonba magyar menórát!

Marranó Mágusok a Milánói "Magyar" Menóra mögött



http://ordoguzo.blogspot.hu/2014/01/magyarorszag-arculata-milanoi-expon.html
 

Téma: Ördögüző.blogspot - A Menóra leigázza a Kettőskeresztet - "Magyarország arculata" a milánói Expón

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása