Travelo - Negyven éve zuhant le a Malév Bejrútba tartó repülőgépe

2015.10.04 22:24

 

Kiemelt..

Kitiltották a magyar zászlót a szolnoki sportcsarnokból az izraeliek elleni mérkőzésen

A Zöld Gyönyörűség - az EU-ban betiltott film

Hídfő - Detroit - a leendő sorsunk képekben(?)

PI Klub - A magyar fordított gondolkodás

Visz a víz sodor - Idők jelei a végső időben

Napcsillag - A KIRÁLY ÉS A BOOM-OK

Negyedóra - Nikola Tesla, elektromos világunk alkotója


 

Előzmény..

16 GoPro videó amit látnod kell

Fradimob - Újpest tábor közepén Hypóssal


 

Kapcsolódó link..

Hungarocamion emlékfilm

Döntések a dualizmus világában

Ezt dobta a gép - A vén Európa

Visz a víz sodor - Agymosás - TUDATMÓDOSÍTÁS ÉS MANIPULÁCIÓ

20 gyermeki összeesküvés elmélet (angol nyelvű videó) + Simpson család elemzése



 
Egészen pontosan szeptember 30-án lesz a negyvenedik évfordulója annak a tragédiának, amelyben közvetlenül a bejrúti leszállás előtt a Földközi-tengerbe zuhant a Malév Tu-154-es repülőgépe. A szerencsétlenséget - melynek oka hivatalosan azóta is ismeretlen - senki nem élte túl.
 

A Malév 240-es, HA-LCI lajstromjelű Budapest-Bejrút járata a hajnali órákban, nyolc perccel a bejrúti repülőtérre való leszállás előtt zuhant a Földközi-tengerbe. A gépen tartózkodó 50 utas (egy magyar, két finn, egy szaúd-arábiai, egy egyiptomi, egy angolai, két francia állampolgár, négy francia apáca, egy brit család, valamint több mint harminc libanoni arab férfi) és a tízfőnyi magyar személyzet életét vesztette - írja az MTI.

 

Fotó: Varga György
 

A gép lezuhanásának oka máig rejtély. Elképzelhető, hogy fedélzetén fegyvert szállított, mert a 161 utas számára tervezett gépen csak hatvanan utaztak, az utastér egy részét leplombált ládák foglalták el. Lehetséges az is, hogy a Palesztin Felszabadítási Szervezet budapesti irodáját megnyitó palesztin delegáció lett volna a célpont, amely azonban nem ezzel a járattal utazott haza; a gépre még további ötvenhárom ember váltott jegyet, de a delegáció nem szállt fel az induláskor.

A szerencsétlenség kivizsgálására nemzetközi bizottság alakult, melynek libanoni volt a vezetője, a tagok közül három libanoni, öt magyar, két orosz és két brit volt. A hivatalos magyarázat szerint a gép ismeretlen okból zuhant a tengerbe, a halottak - szintén hivatalosan - nem kerültek elő, és nem is kapták meg a végtisztességet. A roncsokat és a fekete dobozt soha nem keresték, nem is hozták felszínre, pedig az angol haditengerészet felajánlotta a segítségét. Az akkori magyar kormány arra hivatkozott, hogy a közel-keleti háborús viszonyok miatt lehetetlen a maradványok felkutatása.

A katasztrófa után Budapesten felavattak egy emlékhelyet a Farkasréti temetőben, amelyet a baleset 30. évfordulóján felújítottak. 2003-ban újabb hivatalos vizsgálat indult, melyről a Nemzetbiztonsági Hivatal jelentést is készített, ám ezt szigorúan titkosnak minősítették. 2009-ben a magyar kormány fejenként 4 millió forintos kegyeleti támogatást ajánlott fel a magyar áldozatok hozzátartozóinak. Az 1975-ös katasztrófáról máig nem tudni, hogy merénylet vagy műszaki baleset történt-e, netán lelőtték a Tu-154-est.

 

http://travelo.hu/utrakesz/2015/09/28/negyven_eve_zuhant_le_a_malev_bejrutba_tarto_repulogepe/