Sokszínű vidék - Hajtovány - A süti, ami pillanatokon belül elfogy

2015.04.01 12:30

 

Kiemelt..

Sokszínű vidék - Békebeli idők útmutatásai a ma emberének

Nosalty - Fűszeres-mézes gyógylikőr recept

Nosalty - Krémes tejberizs

Ősi gyógymódok, csodálatos magyar szokások

Hasznos holmik - Graviola 10000-szer erősebb mint a kemo

Milyen betegségek ellen hatásos a hétköznapi diólevél? Nép praktikák...

Filantropikum - Ne dobd el, inkább hasznosítsd újra a tojáshéjat!

 

Előzmény..

Receptneked - Krémes francia rakott burgonya recept

Rupánerkonyha - Finom vajas pogácsa, bögrésen

Talpignő - 10 tipp, hogy mire használd a kiáztatott teafiltert!

Hasznos holmik - Mustár házilag

Parasztorvos verse az 50-es évekből

Szepesfalvy Gábor - Kenyérsütés, receptek

Hasznos holmik - Fahéj

 

Kapcsolódó link..

Bájitalok a régmúltból

Nosalty - Fűszeres-mézes gyógylikőr recept

Hasznos holmik - Mustár házilag

Parasztorvos verse az 50-es évekből

Hasznos holmik - Gyömbér

Magyar Királyi Hírlap - Kemence építése

A szódabikarbóna 47 féle felhasználása

Hasznos holmik

 
 

Egy süti, ami akár reggeli vagy vacsora is lehet. Nevezzük mondjuk, hajtoványnak. Egy biztos, hogy ha elkészítjük, morzsa sem marad belőle.

 

 

ha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Hozzávalók

 

A tésztához

 

2,5 dkg friss élesztő
2,5 dl tej
2 mk cukor
40 dkg liszt
2 mk só
1 dl étolaj

 

 

 

 

 


A töltelékhez

 

3 ek tejföl
2 gerezd fokhagyma
15 dkg gépsonka
fél doboz konzerv kukorica
10 dkg reszelt sajt (Trappista vagy Gouda)

 

 

 




A tetejére

 

1 ek tejföl 1 tojássárgájával elkeverve

 

 

Így készül

1. A tészta hozzávalóiból a szokott módon kelt tésztát dagasztottam, letakarva félretettem, meleg helyen egy órán át, duplájára kelesztettem.

 

 

2. A töltelékhez a fokhagymagerezdeket fokhagymanyomón átpréseltem, összekevertem a tejföllel.
A gépsonkát apróra vágtam, a sajtot nagylyukú reszelőn lereszeltem.

 

 

3. Amikor a tészta megkelt, lisztezett deszkára borítottam, kb. fél cm vastagságúra kinyújtottam (20x30 cm-es lappá). Megkentem a fokhagymás tejföllel, megszórtam a sonkával, a kukoricával és a reszelt sajttal.

 

 

4. A hosszabbik oldal felől kezdve feltekertem (nem kell túl szorosan, mivel sütés közben még kel a tészta), majd egy éles késsel nagyjából egyenlő oldalú háromszögekre vágtam.

 

 

5. Sütőpapírral bélelt, nagy méretű tepsibe rakosgattam, némi helyet hagyva a háromszögek között, hogy tudjon nőni, kelni. A tetejüket megkentem a tejfölös-tojásos keverékkel.

 

 

6. Csak ekkor kapcsoltam be a sütőt (180 fok), betoltam a tepsit, így míg a sütő melegedett, a tészta tovább tudott kelni.
Kb. 35-40 perc alatt szép pirosra sütöttem, majd rácsra szedve kihűtöttem. Langyosan a legfinomabb, de a tejföl miatt másnapra is friss puha marad.

 

 

 

A tetejét meg lehet szórni szezámmaggal, lenmaggal stb, és a töltelék is bárhogy variálható (kolbász, hagyma, bab, bármi kerülhet bele).

 

 

 

ha3

ha4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

További finom receptekért látogassátok meg a Hegyaljai Boszorkányhát.

 

 

https://www.sokszinuvidek.hu/otthon-keszult/4712-Hajtov%C3%A1ny-A-s%C3%BCti,-ami-pillanatokon-bel%C3%BCl-elfogy

 

Téma: Sokszínű vidék - Hajtovány - A süti, ami pillanatokon belül elfogy

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása