Közmukik

2014.04.03 15:53

 

Kapcsolódó link..

Orditok - Száz év az őrültek házában

Utazó angyalok

Egy kisgyerek szemével

Megbocsátás

Az IQ tesztről az indiánok

 

Közmuki vagyok. Természetesen van hosszabb nevem is: szociális közmunkaprogramban résztvevő dolgozó. De ezt lusták végigmondani az adminisztrátorok az irodán, így lettem közmuki. Az előző életemben biológiát tanítottam egy bel budai gimnáziumban. A mostani életemben növényeket gondozok a parkban. Mert a munkanélküli központban az irodista kislány szerint ezek a dolgok közel állnak egymáshoz.

 

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/s403x403/10170951_675093032528741_1397715798_n.png

 

Amúgy nagyon kedves volt, leültetett, kikérdezett és valódi lelkesedés látszott rajta, hogy végre valakit megfelelő helyre tud berakni. Hiszen a biológia a növényekkel is foglalkozik, vagyis én jól fogom érezni magam parkgereblyézés meg sövénymetszés közben. Kedvesen buzdított, hogy figyeljek oda a csoporttársaimra, mert a többiek biztosan nem konyítanak a növénygondozáshoz. Csak bárgyún mosolyogtam rá és bólogattam. Olyan érzés volt hallgatni a szavait, mint amikor az egyik tanítványom leírta a dolgozatában, hogy a nem ivarérett állatok ivartalanul szaporodnak.

Ugyanezzel a bárgyú mosollyal húztam be neki a karót. Lehet, hogy ez a karó dolog is eszébe jutott a kis adminisztrátornak. A tanár karókat oszt, a kertész karókat dugdos, akkor van közös metszete a két munkának. Máskülönben, jól érzem magam a parkban. Az orvosom egyébként is tanácsolta, hogy mozogjak többet a levegőn, az rendbe hozza a vérnyomásomat és a cukromat, amire nem tudok gyógyszert szedni, mert nem tudom kifizetni. Mindketten tudjuk, hogy maximum a kedélyállapotomon javíthat a levegő, de a hasnyálmirigyem ettől még nem fog inzulint termelni. De legalább ezek között a gyönyörű virágok között fogok kómába esni.

Szóval, dugdossuk a palántákat a földbe és hallgatom ahogy a két lány beszélget velem szemben palántázás közben. Mondja az egyik, hogy van egy remek új sampon, ami belülről tölti fel élettel és vitaminnal a hajszálakat és ő már most érzi, hogy a haja mennyivel erősebb. A másik egyből izgalomba jött és arról mesélt, hogy olvasta a neten, hogy ha gyakran vágja a haját attól gyorsabban nő. Nem tudtam megállni, hogy ne szóljak bele. Elmondtam, hogy a hajból csak a fejbőrben levő rész, a hajhagyma, ami élő szövet, maga a haj szaru és nincs az az isten, ami élettel töltené fel és felesleges bele a vitamin, mert nincs amit táplálhatna.

A kis barna nő nagyon csúnyán nézett rám és látszott rajta, hogy egy szavam se hiszi. A másik már nem is hagyta, hogy elmeséljem, hogy a haj hossza genetikailag meghatározott és legfeljebb az változik, hogy a hajhagymák a test fizikai állapota szerint éppen milyen terhelést bírnak, de a hajvágás ezt nem befolyásolja. Rövidebb haj kevésbé húzza a hajhagymákat, ez igaz, de a hajvágástól nem nő gyorsabban.

Hátat fordítottak nekem és pusmogva a másik ágyást kezdték palántázni. Szóltam, hogy nem a színterv szerint haladnak, de a magasabb, lófejű lány csak morgott egyet, hogy „hallgasson tata, mert megbánja”.

Másnap meglepetés ért, mert behívattak az irodába és a kis adminisztrátor lány, aki korábban olyan kedves volt, borús szemmel fogadott. Hellyel se kínált és vörösre festett, hosszú körmeivel idegesen piszkálgatta az asztalra kiteregetett papírokat.

Azt mondta, hogy a munkatársaim feljelentettek, hogy zaklatom őket és, hogy összeférhetetlen vagyok. Ráadásul, akik zaklatással vádoltak azok nők, vagyis mindenképpen kínos a dolog. Érti ő, hogy magányos vagyok, de ez nem az a hely ahol az ilyesmit kiélhetem, és nem kell mindjárt azt gondolni, hogy egy nálam iskolázatlanabb fiatal nőnek nincs meg a magához való esze és majd pont egy ilyen öreg közmuki ölébe hull. Szóval, áthelyeztek.

Most utcát seprek. Ketten vagyunk a Bélával. Béla virológus és korábban ő is a parkban dolgozott, de amikor elmesélte, hogy nem virágokhoz ,hanem a vírusokhoz ért akkor a többiek félrehúzódtak és nem mertek a közelében lenni, mert ki tudja miféle nyavalyákat szedett össze élete során.

Úgy dolgozunk, hogy az út két oldalán seperjük a járdát, aztán a villamosmegállóban középen találkozunk. Olyankor beszélgetünk kicsit, aztán a következő megállóig átgondoljuk a felvetett problémát. Most éppen a molekuláris genetikáról tart előadást, aztán én beszélek Mendel örökléstanának cáfolatáról. Béla bevállalta, hogy holnapra megírja a tematikát a Nagykörútra.

 

Forrás

 

Téma: Közmukik

Dátum: 2014.04.09

Feladó: Kálóczi Veronika

Tárgy: én is közmuki vagyok

Muszáj bölcsen felfogni és elfogadni a lehetetlent is,ha élni akarsz.Én úgy kezelem,mint egy helyzetgyakorlatot a fedett sportcsarnok felmosását,a tribünök sepregetését,a földre dobott csikkek összeseprését, a kapálgatást...nekem sem ez volt a munkám,én súgó voltam színházban,meg artista és táncosnő :)
Ezek a dolgok,új próbái az életnek, ezt is meg lehet tanulni és elfogadni filozofikusan.Szegénynek lenni nem szégyen csak kellemetlen.Amitől tartok,az,hogy lesz ez még rosszabb is... vajon meddig lehet az emberi méltóságot lealázni?

Új hozzászólás hozzáadása