Az esztergomi oroszlános szentély titkai(pdf) - avagy arról a Szent Hétről
Kapcsolódó link..
https://embers-eg.webnode.hu/news/pap-gabor-eloadasa-emberek-aranyban-szkita-kincsek-keszthelyen/
https://embers-eg.webnode.hu/ujdonsagok/hagyomany-es-tortenelem-kutatas/
..Badinyi Jós Ferenc könyve innen letölthető..
Az esztergomi szentély aranyló oroszlánjában, ott van a
nemzeti címerünk legfontosabbja: a hármashalom. [8.kép]
A hármashalmos oroszlántestet levéve az ábrázolásról, nem marad más,
mint a vérvörös, a vér-piros alapszín, mely a kettõs kör életfáinál a
fehér sávozással váltakozik.
Piros és fehér. Piros, fehér és zöld. Piros,
fehér és a hármashalom zöldje – ezt tartalmazza a címerünk, a magyar
zászlónk is.
PIROS FEHÉR ZÖLD – ez a magyar föld.
Miért zöld e föld, miért zöld a hármashalom rajzjele ? Miért látjuk zöldnek
a növényeket ? Azért mert ezt a színösszetevõt hagyja meg
szemünknek a látható fénybõl. Egy fekete színû valami azért fekete,
mert a látható színtartomány összes színét elnyeli, s nem bocsát
belõle vissza semmit.
A növények zöld színteste a szemünk által
látható színtartomány legalacsonyabb rezgés-számú sugarát, a
vöröset (pirosat) nyeli el. Mivel a vöröset elnyeli, így azt vissza nem
bocsátva, nem láthatjuk. Marad egy olyan színösszetevõ, amely a teljes
skálából a vörös kivételével megmarad, s ez a színkeverék a zöld
lesz. Ha tehát a pirosat és a zöldet összerakjuk, akkor megjelenik az
a szín, melyben az összes szín benne lakozik, s ez a fehér. A piros és
a zöld között a fehér helyezkedik el nemzeti zászlónkban. A FEHÉR,
AMELY TELJES ÉS TISZTA SZÍN.
A Szent Korona kutatói és értékének felismerõi számára, mindig ott tornyosult egy újabb és egy
újabb kérdés, s bármekkora is volt egy adott személy felismerése,
mindig is vele járt az a jellemzõ, amellyel ellentétet szült a másik
’felismerõ’ társa közt. Hiszen az egyik személy ehhez ért mélyen, a
másik viszont ahhoz. Az egyik mondjuk szakmájának mélyen elismert
aranymûvese, a másik egy sokat tudó mûvészettörténész, a harmadik
meg mondjuk a Szent Korona õrzésének és megmaradásának
hihetetlen történetét tudja kiválóan.
Mégis miért nem egész az EGÉSZ ? Mert nem létezik a részek által. A részek nem értik, és így nem egészítik ki egymást.
A zöld növény a pirosat (a pírt, a Nap fényét) befogadja, s ezáltal lesz zöld.
Benne így a piros és a zöld is él, s így kiadja az egészet, a tiszta színû fehéret. Az egyik ember ’piros’ a másik ember ’zöld’, nem egyforma, és szerencsére két ember nem is lehet egyforma; de amíg a zöld nem fogadja be a pirosat és a piros
nem fogadja be a zöldet, addig sosem lesznek teljes értékûek, tudásuk
bármekkora ’színtartományt’ is fogjon át. Komolyan mondom: az
esztergomi ábrázolás nélkül nem érthetõ a Szent Korona ! A különbség:
az egyik aranyló, a másik világoskék testû oroszlánokat hordoz.
S az azonosság ? Az azonosság is pont ugyanez, ha hagyjuk, hogy e
’kettõ’ kiegészítse egymást.
Az esztergomi oroszlánábrázolás fényének képét (fényképét) rögzítve, az, egy filmnegatívon tárolódik.
S a negatív filmet szemlélve kék oroszlánt láttam. [19.kép] Hiszen a
filmcsíkon a rögzítendõ tárgykörnyezet színvilágának képe nyelõdik
el, s visszaadja számunkra ennek a negatívját. Ugyanaz az elv, mint
amikor a piros elnyelõdik a zöldnek látszó növényben. S ha a pirosból
és a zöldbõl a teljes értékû fehéret kapjuk, akkor ugyanúgy az
aranyló szín és a világoskék az összetartozást mutatja, melyben az
egész teljessége fölfedezhetõ.
Mi mutatja az aranyló testû esztergomi oroszlán és a világoskék
koronás oroszlán elévülhetetlen összetartozását ? Minden. Hiszen e
kettõ együtt mindent jelent.
Ha a Templomban tizennégy oroszlán van, akkor tizennégy oroszlánnak kell lennie a Korona
környezetében. Milyen ez az esztergomi oroszlán ? Tükörképes, s
ezáltal hét oroszlán-párt jelent. Ha tükörképes, akkor milyen a tükör?
’Hogy milyen a tükör ?’ – azt az tudja megmondani, aki már nézett
tükörbe és látta önmagát. Ilyen a Teremtõ is, aki a Teremtményeiben
látja önmagát, s ugyanilyen a Teremtett lény is, ha képes felismerni a
Teremtõjét. Teremtõ és Teremtett, az egyik kézzel foghatatlan a másik
kézzel felfogható. Ilyen a tükör is, hiszen az egyik oldalán egy kézzel
fogható, LÁTHATÓ világ van, a tükör síkjának túloldalán pedig, egy
kézzel foghatatlan, s ezáltal tulajdonképpen egy LÁTHATATLAN
(de felfogható) világ. Hol van a Korona környezetében a hét oroszlán,
és ennek látható és láthatatlan volta ? A Szent Koronán NÉGY oroszlán
van. [20.-21.kép] A koronázási együtteshez tartozó jogar
hegyikristályába viszont HÁROM oroszlán van vésve. [22.kép] Négy
meg három az HÉT. Láthatólag megvan a hét oroszlán.
De hol van még hét oroszlán, hogy tizennégy legyen ? Kevesek számára ismert,
de a maradék hét a koronázási palást tartozéka. Az eredeti palást varrásától
elkülönült, de mégis a koronázási palást hozzáerõsített része a
palást GALLÉRja. A gallér senki által nem látható részén, azaz a
belsõ felén oroszlánábrázolás található ! [23.kép] A kör mentén négy
testû, de egyfejû oroszlán egy életfában egyesül. Összesen HÉT
ILYEN oroszlánábrázolás látható. És ugye hét meg hét az tizennégy.
Egy magyar király a megkoronázásának alkalmával, magára öltötte a
koronázási EGYÜTT-TEST : fején a Szent Korona négy oroszlánja,
kezében a jogar három oroszlánja, s vállán a gallér hét oroszlánja;
HÉT LÁTHATÓ ÉS HÉT LÁTHATATLAN (helyen lévõ)
OROSZLÁNT ÖLTÖTT MAGÁRA, MELYNEK KÖZEPÉN Õ
ÁLLT, AZ URALKODÓ. [S ennek megfelelõ az Uralkodó, mint ÚR
eredendõ hitvallása: a hét láthatatlan oroszlánt próbálja láthatóvá
tenni a világ számára, azaz a Mindenható ÚR az õ Istene. S a hét ?"
/Péli Zoltán Gábor: Corona Stephani/
https://wwwurdungburdung.blogspot.hu/2010/01/normal-0-21-false-false-false.html
Téma: Az esztergomi oroszlános szentély titkai(pdf) - avagy arról a Szent Hétről
Nincs hozzászólás.