"A levegő megdermedt... a bácsi leszállt"

2013.09.05 21:08

 

Kapcsolódó link..

https://embers-eg.webnode.hu/news/fiatalok-kontra-oregek/

https://embers-eg.webnode.hu/news/ezt-dobta-a-gep-a-kocsitologato-neni-igaz-tortenete/

https://embers-eg.webnode.hu/news/egy-kedves-tortenet-/

https://embers-eg.webnode.hu/news/egy-kisgyerek-szemevel-/

 

 

Közkívánatra. Néhány napja kering a Facebookon Katalin írása; sokan kértétek, hogy jelenjen meg a BKV-Figyelőn is. Íme. Mivel az alábbi esetet már többen ismeritek, ezúttal a levelet eredeti állapotában, szerkesztés, korrektúrázás nélkül teszem közzé.

 

 

Mi jár a fejemben??? Az a baj, hogy már majdnem 12 órája történt és még mindig ez jár a fejemben... A történet mai, melynek sajnos szem és fültanúja voltam...történt pedig mindez a 198-as buszon. Elsőajtós felszállás van, tudjuk. Középső ajtó nyílik (mert leszálltak) - bácsika, akit én kb 80 évesnek tippelek - bottal éppen csak felkapaszkodik, amennyire ereje engedi....Sofőr hangosan, mondhatni ordítva "Elől szálljon fel!" mondatot sivít a mikrofonba...

Bácsi nem tudja, hogy neki szól....de szólni sem tudtunk neki, mert jött a következő üvöltés (és aki ott volt, tudja, hogy nem túlzok!!) "Azonnal jöjjön előre!" Erre már hördült a busz... talán legyen szíves... vagy valami...Szóltunk a bácsinak, hogy őt "hívatja" a sofőr ÚR! Apró kis lépésekkel a botjára támaszkodva előrecsoszog a bácsi...Sofőrünk rárivall: "Jegye? Bérlete?" Bácsi bűnbánóan..."nekem már nem kell". Erre a sofőr: "Mutassa a személyijét" Mondom...a bácsi ránézésre min. 80 éves volt!!!! Mondja a bácsi "Nincs nálam fiam.."

És ekkor jött a meglepetés, amire azt hiszem senki nem számított: "Szálljon le!" közölte a sofőr... A levegő megdermedt....a bácsi leszállt....Nem vagyok agresszív, de most szívem szerint pofon vágtam volna az urat...Értem én, hogy szabály az szabály...értem én, hogy ma már nem lehet biztos senki senkinek az életkorában... de akkor is...biztosan így kell ezt??? Biztosan ez volt az egyetlen megoldás????

Történt mindez 2013. 08. 30-án, 10:50 kor, a 198-as Dél-pesti garázs felé tartó járatán a BPI-042 rendszámú buszon....és nem vagyok feljelentgetős...de most nagyon valószínű, hogy megteszem...

ui: épp autóért mentem, kb 20 perc múlva visszamentem a megállóba, hogy ha még ott a bácsi, hát elviszem oda, ahova szeretné...A bácsi még mindig ott állt. Kiszálltam, mondtam neki, hogy azon a buszon voltam, hallottam, elvinném. A bácsi könnyes szemmel köszönte, de NEM jött velem.

Azt mondta, vett jegyet (aki ismerős, tudja..az állomás környékén sehol!! nincs jegy árusítás, de valakinél volt tömbjegy és abból adott a bácsinak 1-t) és azzal fog felszállni a következő buszra, megmutatja, de nem lyukasztja ki a jegyet, hiszen ő ingyen utazhat(na). És ugyan nagyon köszönte, hogy el akarom vinni, de azt mondta, az igazáért és a jogáért (amit nem ő kért!!) harcol...és csak azért is BKV-val megy...ingyen...és én megértem...Nem ő kérte, kapta a lehetőséget, hogy ingyen utazzon..... és még egyszer mondom...értem én, hogy a szabály..az szabály....

FRISSÍTÉS: 

Bejegyzésünkre reagálva a BKK az alábbi tájékoztatást küldte:

A BKV-Figyelő blogon megjelent, a "A levegő megdermedt... a bácsi leszállt" című bejegyzésére reagálva ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapesti Közlekedési Központ a történtek azonnali kivizsgálását kérte a BKV-tól.

A BKK számára kiemelten fontos, hogy javítsa a budapesti tömegközlekedés színvonalát, és egyre többeket ösztönözzön arra, hogy autója helyett a közösségi közlekedést válassza. Ezen felül nem csupán a járművek műszaki állapotára figyelünk jobban, hanem valamennyi munkatársunkra és valamennyi szolgáltatónk alkalmazottaira nézve is alapvetőnek, kötelezőnek tartjuk az ügyfeleinkkel való kulturált, udvarias kommunikációt. Társaságunk szolgáltatói tevékenységével nem egyeztethető össze ez a viselkedés.

A blogbejegyzésben leírt eset főszereplője, az idős bácsi sajnos eddig nem jelentkezett Ügyfélszolgálatunknál, hivatalos megkeresés nem érkezett. Amennyiben a kivizsgálást követően fény derül arra, hogy a történet valós, abban az esetben a munkáltató megteszi a szükséges intézkedéseket és elnézést kérünk a járművezető udvariatlan viselkedéséért.

A történtek kivizsgálásáig szíves türelmét kérjük, a vizsgálat eredményéről a későbbiekben adunk írásbeli tájékoztatást.

 

Forrás

 

 

Téma: "A levegő megdermedt... a bácsi leszállt"

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása