Hatodik napon speciál - Augusztus 17 (A Szent István színdarab premiere)
2013.10.03 19:24
Előzmény..
https://embers-eg.webnode.hu/news/hatodik-napon-imara-maria-orszaga/
https://embers-eg.webnode.hu/news/hatodik-napon-pal-es-bel-fenye/
https://embers-eg.webnode.hu/news/hatodik-napon-maraton-eletre-halalra/
https://embers-eg.webnode.hu/news/hatodik-napon-bostoni-szin-vegjatek/
https://embers-eg.webnode.hu/news/hatodik-napon-777-es-a-kozmikus-ember/
embers-eg.webnode.hu/news/napcsillag-oz-a-/
2013. aug. 17-én Sopronban a Magyar Szent Korona másolatával koronázták meg a korábban Jézus Krisztust alakító Horvát Nándort, Habsburg Ferdinánd szerepben és felavatják a székelyföldi Gordon tetőn a Jézus Szíve kilátót, melyekről a JELEK 2013 AUG-4-ben írtam.
2013. aug. 17-én bemutatják a másságáról ismert Alföldi Róbert rendezésében Szegeden az ISTVÁN A KIRÁLY-t.
Hallhattuk benne, hogy “gyarló az ember, aki bűnben fogant és bűnben él”, ha az egész előadást nézzük, akkor pedig nyilvánvaló, hogy valakik itt tényleg nagy bűnben élnek, amit mindenkire kivetítenek, általánosítanak.
A rockoperában hallhatjuk a Koppányt alakító Stohl Andrástól, és Laborcot alakító tépett hajú csöppet meleg kinézetű Szemenyei Jánostól, hogy nem kell, amit 37-szer ismételnek el egymás után, a rövidke dalban, melyben elhangzik, hogy:
“Nem kell olyan Isten, aki mindent megbocsát,
nem kell olyan Isten, aki megöli egy fiát.
Nem kell olyan Isten, aki nem tud magyarul,
szabad magyaroknak nem kell ilyen Úr.
Nem kell olyan Isten, kinek bűnös aki él,
nem kell olyan Isten, ki csak szenvedést ígér.
Nem kell olyan Isten, aki nem tud magyarul,
szabad magyaroknak nem kell ilyen Úr.
Nem kell, nem kell,.......”
Természetesen a dal szövege mögött az István által felvállalt sors elutasítása áll, de a dal szövege több szempontból is marhaság, István alakításáról nem is beszélve.
Hogy 37-szer ismétlik, hogy nem kell (olyan Isten), az pedig már érdekfeszítő, ugyanis Stohl Andráson egész előadáson egy sötét színű pentagram volt látható.
37-ről a 37x64 és a Feltámadás cikkben.
A nem éppen szent múltjáról ismert Stohl András a színpadon Koppányként pedig vadállatiassá átszellemülve fehér lovat áldoz, melynek még a fejét is leveri, nem elég, ha vérét ontja ebben a nem éppen gyermekműsorban.
Szörényi Levente nyilatkozta a darabbal kapcsolatban, hogy a művet látók és nem látók szerint mindenki buzi és szabadkőműves, még ő is.
Megéri megemlíteni, hogy Istvánt a darabban a június 06-os (Vénusz-tranzit) születésű Feke Pál alakította, az aug. 17-ei premier pedig júni. 06-tól pont 72 napra esett.
A Vénusz pályája során leírja az égen a pentagrammot, a 72-es szám pedig szintén megjelenik a pentagrammban, de szerepelt is Koppányon a pentagramm.
72-es sugarú Nap jelenik meg Rómában is a Sopra Minervánál, a Nap belsejében pedig a keresztre szegezett Jézus Krisztus látható, kinek családfájában is megjelenik a 72 a 42 mellett, de Jézusnak a 12 mellett volt 72 tanítványa is.
Most akkor szabadkőműves szimbolika került a műsorba, vagy sem? Valószínűleg ismét egy magyart és szentjeit gyalázó szabadkőműves fondorlattal állunk szemben, hiszen Koppányt, akin a pentagram szerepelt elvileg felnégyelték, de a műsor végén a börtönben áll ő is István mellett.
Megjelent a műsorban vendégként Nagy Feró is, az X-Faktor egyik ördögi személye Krisztusról énekelve, a másik X-Faktoros ördögi személy ÖRDÖG Nóra volt. 2013-ban viszont Alföldi lesz az X-Faktor mentora, kire azt mondják, hogy “a sátán lelkéből táplálkozik” az ISTVÁN A KIRÁLY után internetes portálokon. Alföldit veréssel fenyegették meg és azt mondják, hogy “horrort tákoltak össze és támadják a nemzet emberi és közösségi méltóságát."
https://www.kisalfold.hu/kitekinto/megfenyegettek_alfoldi_robertet_az_istvan_a_kiraly_miatt/2346487/
https://www.kisalfold.hu/kitekinto/megfenyegettek_alfoldi_robertet_az_istvan_a_kiraly_miatt/2346487/
Megjelentek a színpadon fekete ruhás és fekete maszkos gépfegyveresek is, a koronából pedig börtön lett, melynek falát a gépfegyveresek tartották, a rácsra a színészek pedig majommódra ugrottak fel.
Az RTL KLUB pedig volt olyan kedves, hogy kiírta a MOST műsorának logóját az előadás végén, talán üzenetként, talán véletlenül, habár ez a gépfegyveres Új Világrendes hangulat nagyon elgondolkodtató.
Nagy Feró egyébként az 1983-as rendszámú Trabanttal robogott be a színpadra.
2013-1983 = 30 = XXX
XXX = 24+24+24 = 72
2+4/2+4/2+4 = 666
Bayer Zsolt visszaadja a Szabadság Díjat, amelyet 2004. március 15-én vett át Szörényi Leventétől a budai Várban. A publicista úgy látja, hogy „mérgező nyállal” kenték be az István, a király című rockoperát. Bayer azt kéri szombaton megjelent nyílt levelében Szörényi Leventétől, hogy az újragondolt István, a királyt „ne vigyék ki Erdélybe”.
„A gondolat teljes hiányát aljas és ostoba külsőségek puffogtatásával fedtétek el. Levente, tényleg attól lett újszerű és 'modern' a műved, hogy Torda, a táltos elbaszott rocksztárként gitározik, és rápöffent egy dzsangára? Hogy Laborc úgy néz ki és úgy is viselkedik, mint egy transzvesztita köcsög? Hogy Gizella náci egyenruhába bújtatott német lovagokkal csalja Istvánt? Hogy István egy akarattalan pöcs, Koppány meg egy másik akarattalan pöcs?” – jellemezte a darabot a Magyar Hírlap publicistája, aki úgy látja, hogy az előadás miatt mélységesen szégyellnie kellene magát Szörényi Leventének és társainak.
Egy jellemzés az ISTVÁN A KIRÁLY-ról. Kicsit trágár de beidézem.
Alföldi igazán aljas húzása
Nem hittem, hogy ez a megnyomorodott lelkű Mephisto ki tud hozni a sodromból. És mégis ez történt. Menyhárt doktor, aki pedig a legkevésbé sem prűd alak, és még véletlenül sem lehet felbosszantani holmi perverz, öncélú kereszténygyalázással, mi több a rossz nyelvek szerint látták már Menyhártot Dedinkyben, amint egy titokzatos hétvégi ház hálószobájában Mater Dolorosáról fejtette le az apácaruhát, szóval Menyhárt az augusztus 18-i éjszakában átkozódva hagyta el a Szegedi Dóm környékét, majd verte bőszen a kormányt a város határáig.
De nem is itt kezdem. Még a délutáni verőfényben, a szegedi Széchenyi tér nagy platánfái alatt egy magába roskadt balfaszt láttunk végigsétálni. Szörényi Levente volt az. Lehet, akkor döbbent rá, hogy agg korára teljesen hülyét csináltak belőle. És lehet, azóta is kissé összeszorul a gyomra a Rosta Mária név hallatán.
Nyilvánvaló, hogy nem azért adták Alföldi Róbertnek az István a király évfordulós előadását, hogy egy olyan kis kedves, “minden a helyén” musicalt produkáljon a közönségnek. Mit mondjak, azon sem lepődtem meg, hogy István, akarom mondani Orbán egy náci maffiózó rohadék, aki háta mögött egy SS-tisztre emlékeztető, Németországból küldött kápóval karöltve nyomja le az egész rockoperát. És a legkevésbé sem lepődtünk meg, hogy a keresztény hittérítőket mindvégig napszemüveges maffiózók és kommandósok védelmezik, a vörösen világító keresztek fegyverré válnak, s azzal szúrják, kínozzák halálra a szerencsétlen népet. Mondom, eddig basic Alföldi, láttam én már tőle perverz, de nagyon jó darabokat (pl. Sade márki) és nagyon-nagyon szart (mondjuk a sok közül A park). Arra azért kíváncsi vagyok, hogy a népszabis színházi fődíva, Csáki Judit és a kultúrkampfos krav maga sportklubja hogyan fogja kimagyarázni ezt a triplaszart, de annyira azért nem érdekel. Aki megvette a jegyet (én is), megérdemli.
Ugyanis Alföldi István a királya első sorban szar. Ez a torz énképű, bizonyítási kényszeres, identitászavaros barom ugyanis annyira rászűkült a monumentális képre, amint a rohadék szerzetesek az SS tisztek és kéksisakos békefenntartók oltalmában halálra terrorizálják a népet, hogy közben szétesett az egész történet. Csáki Juditkám, hazugságvizsgáló gépre kötve mondd ki kérlek, hogy “az első felvonás nézhető”. Nem, nem nézhető. Nem sikerült felépíteni a kifordított karaktereket. István egy szürke senki, akit a játszótéren a csúnya keresztény gecik védelmeznek és alig különbözik a másik hőzöngő szürke senkitől, Koppánytól, akit Stohl buci alakít, és (bár karakterszínészként Stohl kitűnő) ez a Koppány végül is egy ugyanolyan kisvárosi keményfiú/zsaru lett, mint amilyen Buci az összes többi szerepében. Magyarul nincsenek karakterek. Csak egy összemosódott katyvasz. Egy, az előadásra becsöppent, az alapsztorit nem ismerő külföldi annyit szűrhet le belőle, hogy két szürke csávó hőzöng a grundon, és minden keresztény geci. És mivel megtörtént a döntés, hogy itt bizony a színészek fognak énekelni, ezért ez az oldala is csalódás a darabnak. Hamis, kisiklott, erőtlen hangok, bár minden elismerésem a színészeknek, hogy elvállalták a nagy feladatot és megpróbálták kiénekelni. Blaskó Péter (Géza/krónikás) énekhangja például elmondhatatlanul cukor. Ő egyébként azon kevesek közé tartozik, aki csodálatosan játszott.
Szóval az egész első felvonás egy zavaros, unalmas agyrém. És mivel Alföldi végig ragaszkodott az erőltetett, aktualitásokat megragadni akaró látomásához, hogy Orbán, akarom mondani István egy olyan alak, aki pökhendien lenézi a népet, ezért az első felvonás szinte összes kulcsjelenete a következő felállásban látható: a náci Istvánorbán fent a színpadot keretbe foglaló rozsdás, kereszt nélküli Szent Korona vastraverz emeletén, a zenekar mellé szorulva pezsgőzik/játssza az agyát, miközben lent a hülye nép nyomul. Emiatt a hatalmas színpad hosszú tíz percekre üres marad. Ide illeszkedik az egyik legelszomorítóbb jelenet is, amikor a fideszes genyó Istvánék szintén fent tobzódnak és lent, a megint csak bénán tök üres színpadon Trabanttal megérkezik két béna orbánhívő faszkalap, és idétlen pirosfehérzöld zászlókat lobogtatva (mint általában az orbánhívő hülyék) elénekli az eredeti Istvánban nagyon hatásos múltba révedős dalt, mire Sarolt, az SS-ek mögül kilépve rájuk ordít, hogy nem kell “az ártalmas emlékezés”. A két bohóc Nagy Feró és Varga Miklós. Minden tiszteletem Vikidál Gyulának, hogy nemet mondott ugyanerre.
És miután végigkínlódtuk a szétesett, hamiskás, béna első részt, jöhet végre a vérgőzös rohadék klerikálisok tobzódása. De itt álljunk meg egy pillanatra (Csáki figyelj!): aki képes egy ilyen félresikerült, unalmas, kínosan rossz első felvonást kiadni a kezéből, az NEM NAGY MŰVÉSZ! HANEM EGY FÉLTEHETSÉGŰ SENKI, aki néhány ún. tabudöntögető geggel felkurválkodta magát a mainstream színházba. De, elérkezünk a második felvonáshoz. Itt már Alföldi elemében volt, fröccsen a vér, minden pap gyilkológép, ropognak a náci sorozatlövések. A végén a rendszerváltáskor a Népstadionban oly boldogan énekelt “Felkelt a napunk, István a mi urunk”nótát a megalázott, megkínzott nép géppuskacsövek fenyegetésében, István geci vigyorától verve, rettegve és feltett kézzel énekli el. Miközben Asztrik, a főpap gúnyosan röhögve megkoronázza Istvánt.
Mondom, Alfölditől nem vártam mást. Az mondjuk már pikánsabb, hogy a szoci Botka László szegedi polgármester ezzel a szar gyalázkodással ünnepli meg (a Szegedi Dóm előtt!) Szent István királyt és az államalapítást, és a hülye, szürke egér helyi fideszesek még asszisztálnak is ehhez, sőt még 30 misi közpénzzel is megdobják a produkciót, de ez legyen az ő bajuk.
A VÉGE A LÉNYEG: Miközben a keresztény orbánnáciterroristák által befenyített véres, koszos népet ketrechálóval a Szent Korona vastraverzébe zárják, amiből a színészek a ketrecet rángatva hiába próbálnak kitörni, EZ AZ ALJAS, ÉRDEMTELEN RIPACS eljátszatja a zenekarral a HIMNUSZT! A sok ezer birka pedig feláll a nézőtéren és a Szent Korona börtönébe zárt, a keresztény fasiszták által leigázott pöcs Magyarország ideája előtt tisztelegve és hajbókolva TELI TOROKBÓL ÉNEKEL.
Kedves Olvasó, aki kíváncsiságból hozzám hasonlóan megvetted az Alföldi-beutalót! Nagyon kérlek, ne dőlj be ennek a szemét trükknek és a végén MARADJ ÜLVE, mint Menyhárt tette!
Szántai Lajos: Koppány vezér és Szent István király:
https://hatodiknapon.hupont.hu/115/2013-augusztus-17
Téma: Hatodik napon speciál - Augusztus 17 (A Szent István színdarab premiere)
Nincs hozzászólás.