Vasslajosblogja - Lucid dream-avagy a tudatos álmodás tudománya

2012.07.04 09:40

 

Előzmény..

https://embers-eg.webnode.hu/news/vasslajosblogja-parallel-parhuzamos-almok-vilagok/

https://embers-eg.webnode.hu/news/embers-eg-kuszob-almodok/

embers-eg.webnode.hu/news/mitol-vannak-remalmaink-/

embers-eg.webnode.hu/news/erzekek-mennyorszaga/

embers-eg.webnode.hu/news/lucid-dream-avagy-a-tudatos-almodas-tudomanya/

embers-eg.webnode.hu/news/metamorfozis-/

https://embers-eg.webnode.hu/blog/vass-lajos-/

 

 

Már nagyon régóta érdekel az álmok világa. Az álomvilágban történt dolgok és az ott szereplő szimbólumok nagyon nagy fokú felismerésekhez vezetik az embert, ergo jót tesz a személyiség fejlődésének.
 
De mi is az a tudatos álmodás?
 
A tudatos álmodás, más szóval tiszta álom az az állapot, amikor az alvó személy rájön arra, hogy alszik, azaz pontosabban, hogy álmodik és szabadon hathat arra a világra, amelyben éppen van s saját szája íze szerint bóklászhat, vagy teremthet meg dolgokat fejlettségétől és bátorságától függően. Nem homályos semmi, nincs zavartság, ugyanúgy érzékelünk minden ízt, illatot, érintést. Ez a jelenség előfordulhat spontán, és vagy bizonyos gyakorlatok, előkészületek által is. Ahogy néztem a felelhető szakirodalmat, nagyon sok módja van és személyfüggő annak sikeressége is. Ez körülbelül olyan, mint az Eredet című film, bár itt nem tudunk belépni más álmaiba, ám ki tudja, nincsenek lehetetlenek, gyakran vékony a határ valóság és fantázia között, de most inkább igyekszem tényszerűen kezelni a dolgokat, megvan ezzel kapcsolatban is a saját véleményem, de az már a metafizika törvényszerűségeit súrolja.
 
Még nagyon az elején járok a témában, ezidáig inkább álomfejtésekkel foglalkoztam, de azt is csak akkor vállaltam el, ha megközelítőleg fel tudtam deríteni mi foglalkoztatja azt a személyt, akinek visszafejtettem dolgokat. Ennek az az oka, hogy minden szimbólum személyes és minden történetet a saját tudatalatti épít fel. Azaz amit álmod az ember, az saját maga.
https://fc06.deviantart.net/fs41/f/2009/045/b/f/Lucid_Dreams_I_by_tonchee.jpg
 
Nem akarok nagyon belefolyni a Rem fázisokba és a különböző én típusokra, inkább összefoglalnám mit kell tenni ahhoz, hogy tiszta álmot érjen el az érdeklődő. Először is naponta többször meg kell kérdeznünk magunktól ébren vagyunk-e vagy álmodunk, meg kell vizsgálni minden körülményt aprólékosan s közbe azt kell hinnünk, hogy álmodunk. Ellenőrizni kell a közelmúltat és a távoli múltat, álomban ilyen dolgok nem jutnak eszünkbe, mit csináltunk épp. Ha valami furcsa és szokatlant érzékelünk valós életünkbe, akkor is fel kell tenni a kérdést, álmodunk-e. Ha van valamilyen visszatérő álom, s esetleg a valós életben is hasonló helyen vagy érzet közepette vagyunk szintén kezdhetünk gondolkozni, ez vajon most mi. Sokan tanácsolják az álomnaplót is, főleg azoknak akik feledékenyek és az éjszakai felriadás után, visszaaludva napközben már nem tudja felidézni mit álmodott. Továbbá elalvás előtt határozzunk el egy cselekvést, amit végre szeretnénk hajtani tudatosan. Nagyjából ezek az alapszabályok, de aki jobban el akar mélyedni ebben, annak ezt a könyvet ajánlom:
 
 
Saját magam is értem már el tudatos álmokat, nem sokat, volt ami féltudatos volt és kába, de volt ami teljesen tiszta és életszerű. Volt egy nagyon meghatározó, amit szívesen elmesélek. Egy helyen voltam, valami pubban és két személlyel beszélgettem. Valami fura dolog miatt, valami elszólás, vagy nevetés miatt észrevettem, hogy álmodom. A két álomalak érdeklődve nézett rám, és mondtam nekik,hogy titeket csak álmodlak. Ők nevettek, de aztán arra gondoltam, ha ez nem valóság, el is tudom őket tüntetni, másodjára sikerült is. Aztán kicsit zavart lettem, egyedül éreztem magam és féltem, hogy bent ragadok, még tapasztalatlan voltam ezen a téren. Ekkor arra gondoltam megpróbálom magam belülről felébreszteni. Valahogy felfele kúsztam valami ezüstöt színű állapotba, de visszacsúsztam a szobába, aztán még egyszer megpróbáltam és sikerült. Felébredtem, aztán meg persze korholtam magam, miért voltam ilyen hülye, még ellehettem volna. Később azt is megtudtam, hogy valószínűleg azért sikerült felkelnem, mert a tekintetemet túl sokáig egy pontra szegeztem, ez a technika mindig az álom végét jelenti és az ébredés kezdetét.
 
Nos, akit érdekel a dolog, olvassa bátran a könyvet. Írásomat egy idézettel zárnám:
 
Ha el tudod képzelni, meg tudod valósítani. Ha meg tudod álmodni, képes vagy valóra váltani.
 
William Arthur Ward
 
 
 
 
 
 

Téma: Lucid dream-avagy a tudatos álmodás tudománya

Nincs hozzászólás.

Új hozzászólás hozzáadása